بازدید تابش از اداره منابع طبیعی اردکان

یزدفردا :نماینده مردم اردکان منابع خدادای طبیعت را سرمایه های با ارزشی دانست که حفظ و حراست مطلوب از آنها یک وظیفه است و اعمال برنامه های حمایتی از این بخش باید در صدر اولویتها و سیاستهای توسعه ای کشور قرار گیرد.


محمدرضا تابش در بازدید از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با اشاره به این موضوع که مراتع و جنگلها بسترهای مناسبی برای حفظ سلامت جوامع بشری هستند، تخریب این مواهب طبیعی را غیرقابل قبول دانست و بر پیگیری برخورد با آسیب زنندگان به منابع طبیعی و جبران خسارات وارده تاکید نمود.


وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی نیاز به فرهنگ سازی در بین جامعه دارد، از همه مسئولان و دست اندرکاران امر بخصوص ائمه جمعه و جماعات استان درخواست نمود تا در این رابطه توصیه های لازم را به شهروندان داشته باشند.


تابش خواستار آن شد تا عرصه های منابع طبیعی که برای ایجاد فعالیتهای مولد و انجام پروژه های صنعتی در اختیار متقاضیان قرار گرفته اما راکد و بلا استفاده مانده ، یا می بایست این پروژه ها فعال شود و یا اسناد آنها ابطال و به دولت بازگردانده شود.


وی هرگونه فرصت طلبی و سودجویی و سوء استفاده از اراضی واگذار شده را مطرود دانست و خواستار برخورد جدی مسئولان با این موضوع شد.


نماینده مردم اردکان همچنین درخصوص پیگیری تقویت اعتبارات این بخش قول مساعد پیگیری داد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این بازدید با تشریح اقدامات صورت گرفته در تجهیز امکانات ادارات منابع طبیعی در سطح استان یزد، حفاظت از منابع طبیعی را مهمترین مسئولیت زیرمجموعه آن اداره کل دانست .


محمدرضا عالم همچنین درخواست نمود با توجه به اهمیت مقوله منابع طبیعی ، در توزیع اعتبارات استانی و شهرستانی سهم ادارات منابع طبیعی به طور مطلوب تری لحاظ گردد.


همچنین رئیس اداره منابع طبیعی اردکان نیز در گزارشی از وضعیت نیرو و تجهیزات این اداره افزود : در حال حاضر دو پارک کوهستان و شهید پایدار را در دست تکمیل داریم که برای ادامه ایجاد فضای سبز و تامین آب به اعتبارات بیشتری نیاز می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا